Költözik az iroda? Komoly feladat.
Az irodaköltözés alapvetően nagyobb szervezést és előkészületet igényel, mint egy lakásköltözés. Általában a céges költözés esetében a főnök kijelöl egy embert, akinek végig kell vinnie a projektet. Ezt megoldani tapasztalat híján és úgy, hogy közben a lehető legkevesebb kiesés legyen a cég munkájában, nagyon nehéz. Ebben segítenek a nagyobb költöztető cégek! Szándékosan emeltük ki a nagyobb szót, hiszen egy több száz, esetleg több ezer négyzetméteres irodaterület átköltöztetése nem egy db teherautó és hozzá három ember feladata. Ilyenkor ne az alacsony ár legyen az elsődleges szempont!
Az előzetes felmérés itt szinte kötelező, ami egyrészt az árhoz kell, másrészt az irodaterület bejárásához. Minimum három céget hívjon ki, de már a telefonbeszélgetés alatt szűrje ki a kisebb vagy felkészületlen cégeket. “Hány autóval tudnak kiállni egyszerre és hány embert tudnak mozgósítani, mennyi kézikocsival, molnár kocsival dolgoznak, mennyi dobozt tudnak előre biztosítani, stb.” Nézzen utána alaposabban a weboldalakon feltüntetett referenciáknak, akár kérdezze meg az ott feltüntetett személyeket.
Tehát az ön előzetes felmérése előzze meg a költöztetők felmérését. Ez még mindig egyszerűbb, mint később magyarázni a főnökének, hogy miért halad lassan a költözés.
A felmérés alatt mutassunk meg minden olyan tárgyat, amit át kell szállítani és minden olyan helyiséget, amit ki kell üríteni. Ne legyen ennek akadálya egy hiányzó kulcs, illetve ne bagatellizálja el a részleteket. Mutassa meg a szekrények tartalmát, irattárat, raktárakat. Egyszóval mindent. Itt jegyeznénk meg, hogy a nagy értékű vagy túlsúlyos iroda eszközökért kivétel nélkül felárat számolnak fel a költöztető cégek. Ilyen lehet a másoló, páncélszekrény, szerverek, lemezszekrény, rack szekrény, stb.
A számítástechnikai eszközök esetében érdemes felhívni a karbantartó, illetve szervizelő céget, hogy nem jár-e garanciavesztéssel, ha a költöztetők szállítják?
Fontos dolog, hogy az épületen belüli szállítási útvonalat közösen járják be, ilyenkor derülhet ki például, hogy nem lehet az irodaház recepcióján keresztül végezni a szállítást. Hasznos dolog, ha az új címen is meg tudják ezt tenni.
Ha szóban már megállapodtak a költöztető céggel, akkor is mindig készítsenek szerződést! Jöhet a szállítás!