Könnyű helyzetben van, ha ismerősei mostanában költöztek és ajánlanak egy céget vagy éppen nem ajánlják azt a céget
Ez az egyik sarkalatos pontja az egész procedúrának.
Ön könnyű helyzetben van, ha ismerősei mostanában költöztek és ajánlanak egy céget vagy éppen nem ajánlják azt a céget. A ajánlás útján szerzett munkák minden cégnél a legnagyobb elismerést jelentik, ennél jobb reklám egyszerűen nem létezik.
Több szempont alapján is választhat, persze ideális esetben minden szempontból megfelelhet egy cég.
- ár (Magyarországon ez a fő szempont)
- munkavégzés minősége
- internetes keresőkben elfoglalt pozíció
- reklámjaik gyakorisága
- ügyfélkezelés
Az árak tekintetében elég nagy a szórás, ha a legalacsonyabbat vesszük 100%-nak, akkor a teteje valahol 300%-on áll meg!
Ugyanazon feladat mellett!
Magyarországon, mint minden szolgáltatásnál, itt is az ár a fő szempont. A nagy szórás annak is köszönhető, hogy melyik cégnél milyen hátteret tartanak fenn. Természetesen más infrastruktúra kell egy háromfős cégnél, mint egy külföldi cég magyarországi leányvállalatának.
Ez utóbbiak inkább a nemzetközi költöztetésekkel foglalkoznak, hiszen a belföldi árakkal nem tudnak versenyezni.
Persze a legalacsonyabb árat is fenntartásokkal kell kezelni, hiszen mindenki utánaszámolhat, hogy abba az órabérbe hogyan férhet bele egy költöztető járuléka?
A munkavégzés minőségéről előzetesen tájékozódhat a referenciamunkáknál megadott személyeknél.
Jótékonyan hat a munka minőségére az is, ha a cég tulajdonosa aktívan részt vesz a költöztetésben, hiszen neki fűződik a legjobban érdeke ahhoz, hogy minden flottul menjen.
Az internetes keresőkben elfoglalt előkelő pozíció inkább a cég netes költéseit mutatja, nem feltétlen a minőségét. Erre az úgynevezett SEO iparágat találták ki, ami bizonyos kulcsszavakra előrébb hozza az adott cég honlapját. Tessék bátran hátrébb is kattintgatni, rengeteg költöztető cég található ott is, akik megütik vagy meghaladják a Google első tíz találatában lévő cégek munkavégzésének minőségét.
Ha sűrűn találkozik egy cég reklámjával, akkor az már jó jel, hiszen ezek a cégek a nagy árverseny miatt bizony meggondolják, hogy mennyit költenek a reklámra. Ha sokat, akkor annak a cégnek jól megy, van folyamatosan megrendelése.
Az ügyfélkezelést aránylag egyszerű lemérni, küldjön több cégnek ajánlatkérést (ez egyébként is a költözés előtt szinte kötelező) és mérje le a reakcióidőt. Telefon esetében fekete pont, ha a hívott cég a weboldalra irányítja önt, mondván, hogy ott minden infót megtalál.
Viszont ha mindenre kiterjedően tájékoztatják, még arról is, amire nem is gondolt, esetleg visszahívják, akkor jó céget választott!